Порядок реєстрації статутів (положень) релігійних організацій визначено Законом України «Про свободу совісті та релігійні організації». В свою чергу, процедура розгляду статутних документів відбувається відповідно до Стандарту надання адміністративної послуги з реєстрації статуту (положення) релігійної організації та змін до нього (затверджений наказом Міністерства культури України від 18.04.2012 р. № 366 та зареєстрований Міністерством юстиції України від 22.08.2012 р. № 1415/21727).
Релігійні центри, управління, монастирі, релігійні братства, місії та духовні навчальні заклади подають на реєстрацію статут (положення) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії.
Орган, який здійснює реєстрацію, в місячний термін розглядає заяву, статут (положення) релігійної організації, приймає відповідне рішення і не пізніш як у десятиденний термін письмово повідомляє про нього заявникам.
У необхідних випадках орган, який здійснює реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій, може зажадати висновок місцевої державної адміністрації, виконавчого комітету сільської, селищної, міської Рад народних депутатів, а також спеціалістів. У цьому разі рішення про реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій приймається у тримісячний термін.
Зміни і доповнення статутів (положень) релігійних організацій підлягають реєстрації в тому ж порядку і в ті ж терміни, що і реєстрація статутів (положень).
У разі необхідності в розгляді питання про реєстрацію статуту (положення) можуть брати участь з дорадчим голосом представники релігійної організації.
Реєстрація статуту (положення) релігійної організації та змін до нього здійснюється безкоштовно.
Кінцевим етапом надання адміністративної послуги є отримання одержувачем однієї копії наказу Міністерства культури та інформаційної політики України (далі – МКІП) про реєстрацію статуту (положення) релігійної організації (змін до них), що засвідчена у встановленому порядку, та двох екземплярів статуту (положення) з відміткою про їх реєстрацію.
Документи, необхідні для отримання адміністративної послуги, подаються (надсилаються поштою) на адресу МКІП: 01601, місто Київ, вулиця Івана Франка, 19, або подаються до поштової скриньки МКІП, розміщеної на першому поверсі будівлі МКІП за вказаною адресою.
Інформація щодо реєстрації документів за телефоном: тел. (044) 279-36-70, (044) 279-37-62.
Режим роботи МКІП:
Початок робочого дня: 9:00
Обідня перерва: 13:00 - 13:45,
Закінчення робочого дня: 18:00*
* У п'ятницю та передсвяткові дні закінчення робочого дня: 16:45
Нормативні акти:
Закон України «Про свободу совісті та релігійні організації».