Facebook Telegram Twitter Instagram YouTUBE


Головна  >  Публікації  >  Новини галузі  >  2 Квітня 2021, 15:04

Роз’яснення змін до Положення про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури і чому необхідно їх прийняти

Відповідно до статті 50 Закону України «Про освіту» на той час Міністерство культури України як орган держаної влади, який має у своєму підпорядкуванні заклади освіти розробило і затвердило Положення про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури (наказ від 12.07.2018 № 628), яке повністю відповідає новим підходам до оцінювання якості та результативності роботи педагогічних працівників.

Однак, ніщо не стоїть на місці і за ці три роки з’явилися нові акти законодавства, які вимагають приведення окремих норм цього положення у відповідність до них. Зокрема, це:

набуття чинності законами України «Про фахову передвищу освіту» та «Про повну загальну середню освіту», де змінено назви закладів спеціалізованої мистецької освіти (фахових мистецьких коледжів та мистецьких ліцеїв);

введення в дію постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», яким визначені правила організації проходження підвищення кваліфікації та вимоги для його обсягу для різних категорій педправцівників;

створення Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти (Держмистецтв) як центрального органу виконавчої влади, який відповідає за реалізацію державної політики у сфері мистецької освіти.

Практика застосування Положення про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури у 2018-2020 роках показала, що ті мистецькі школи, ліцеї, коледжі та органи управління, які під час проведення атестації повністю дотримувалися норм Положення, досягли успіху і практично не мали суттєвих зауважень до документа. Разом з тим, застосування Положення виявило деякі питання, які потребували уточнення або врегулювання, а подекуди спрощення атестаційної процедури. Це стосується і занепокоєння педагогічних працівників, які ще не проходили атестацію за новими критеріями, щодо застосування допоміжних матеріалів для підготовки документів до атестації, а також пересторогу керівників закладів та управлінців у частині впливу на результати атестації окремих педпрацівників та обсягів роботи під час проведення атестаційних процедур. Викликали занепокоєння професійної спільноти і численні довідки, які нібито треба було збирати педагогічним працівникам як підтвердження своїх досягнень.

Вислухавши всі скарги на незручності певних норм Положення та пропозиції до нього, а також з метою залучення широкого кола професійної спільноти до формування змін МКІП звернулося до структурних підрозділів у сфері культури обласних та Київської міської державних адміністрацій з пропозицією зібрати та узагальнити всі наявні пропозиції, а також висловити власну, управлінську позицію щодо них. Адже мають бути узгоджені різні точки зору усіх залучених до зазначеної процедури (зацікавлених) сторін. Після подання матеріалів протягом п’яти місяців 2020 року з делегованими органами управління уповноваженими від областей та м. Києва особи, до функцій яких належить організація і проведення атестаційних процедур, представники Держмистецтв та МКІП узгоджували надані пропозиції. Загалом протягом серпня-грудня 2020 року було проведено ряд засідань цієї робочої групи, онлайн-консультацій, очних зустрічей, де були розглянуті всі пропозиції, які надійшли від областей та м. Києва. Також було проведено окрему онлайн зустріч з усіма представниками «Всеукраїнської ради директорів закладів початкової мистецької освіти», які мали бажання висловити свою думку щодо змін. Рішення щодо включення тих чи інших змін до проєкту акта приймалося після представлення та обговорення окремих позицій шляхом голосування. Результатом цього процесу і став проєкт наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства культури України від 12.07.2018 № 628», який з 28 грудня 2020 року до 20 січня 2021 року був оприлюднений для громадського обговорення на офіційному сайти Міністерства. Після завершення строку приймання пропозицій, який на прохання окремих представників галузі було продовжено на 10 днів, були опрацьовані та включені усі конкретні та обґрунтовані пропозиції. Таким чином, МКІП спільно з Держмистецтв максимально врахували всі можливі зауваження та пропозиції, в тому числі і шляхом досягнення консенсусу між членами робочої групи та іншими представниками професійної спільноти.

Тож основні зміни, закладені в напрацьованому проекті, передбачають:

Таким чином, зміни значно вдосконалюють якість оцінювання роботи педагогічних працівників, спрощують атестаційні процедури і були підтримані переважною більшістю, а подекуди і всіма учасниками обговорення. Тож можна сміливо сказати, що наразі була взята до уваги, опрацьована і максимально, де це було можливо, врахована кожна надіслана пропозиція.

Дякуємо усім, хто долучився до підготовки цих змін.

Якщо ми хочемо ці зміни впровадити вже в 2021-му році, їх необхідно затвердити якомога швидше.


Перейти до списку публікацій