Facebook Telegram Twitter Instagram YouTUBE


Головна  >  Публікації  >  Новини  >  8 Грудня 2022, 17:12

VІ Форум «Креативна Україна: Сила стійкості»: креативні індустрії

У рамках VІ щорічного міжнародного форуму «Креативна Україна: Сила стійкості» – 2022 відбулась панельна дискусія на тему «Креативні індустрії. План Відновлення країни». 

Учасниками першого модуля стали:

Модератором розмови стала заступниця Міністра культури та інформаційної політики України Галина Григоренко.

Першим до слова запросили Данила Гетманцева, який розповів про роль креативних індустрій в умовах війни та якою вона може бути в майбутньому – в контексті плану відновлення країни.

«Щодо сучасного стану креативних індустрій – проблема полягає в пандемії, вона була породжена пандемією і перші скорочення обсягів індустрії ми також спостерігали під час пандемії. За різними підрахунками на сьогодні ми маємо від 4 до 7% обсягу ВВП, який продукується креативними індустріями і, на жаль, цей відсоток зменшується у зв’язку з війною. Креативні індустрії протягом останніх кількох років значно постраждали внаслідок пандемії та війни, тому у плані відновлення України креативним індустріям відведено окремий блок, який розроблявся спільно з Міністерством культури та інформаційної політики», – зазначив Данило Гетманцев.

Також він розповів, що особливістю українських креативних індустрій є те, що переважний обсяг доданої вартості, який виробляється креативними індустріями – це ІТ.

«Серед цілей, які ми перед собою ставимо у плані відновлення України: збільшення обсягу доданої вартості, який виробляється креативними індустріями вдвічі, підвищення якості фахівців, повернення фахівців з-за кордону і тих, які виїхали за кордон після початку повномасштабного вторгнення», – додав секретар Національної ради з відновлення країни. 

Про вплив державних інструментів підтримки культурного сектору  на споживання культурних послуг та галузі в цілому висловилась Євгенія Кравчук.

«Споживання базових культурних послуг для багатьох людей у післявоєнний період може бути недоступним через падіння рівня життя і доходів. Тому, наприклад, формат сертифіката на послугу підтримує і виробника, який сплачує податки і задовольнити потреби українців, які живуть в цій країні», – вважає народний депутат.

Також вона зауважила, що на час відновлення необхідно поновити роботу над законопроєктом центрів культурних послуг та культурної субвенції на їхню реалізацію.

«Зараз відбувається побудова бренду, побудова нації, тому деяких представників креативних індустрій, за якими ми спостерігаємо, у майбутньому стануть одними з “батьків нації”. Проте чого не вистачає? Об'єднання. Бренд України підіймається, але представники креативних індустрій, наприклад зі сфери моди, продовжують діяти без фреймворку. Наші креативні індустрії потребують інвестицій в людський капітал – знання і творчість», – зазначив Тимофій Милованов, президент Київської школи економіки, радник керівника Офісу Президента України.

Також до дискусії долучився Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко.


«Найголовніше у вирішенні проблеми розвитку креативної індустрії – політичний вибір на її користь. Сьогодні ми вже маємо всі необхідні і опрацьовані інструменти: сертифікати, проєкт центру культурних послуг, який об'єднує різні культурні заклади та оптимізує сферу з одного боку та надає різні види послуг з іншого, а також культурну субвенцію. Креативні індустрії – це люди. Саме тому необхідно зробити політичний вибір на їх користь», – резюмував Міністр.

Повний матеріал доступний у форматі відео за посиланням.

 


Перейти до списку публікацій